Slutdestinationen , Dag 4

Äntligen här, efter 3 dagars väntan i Male kom jag äntligen fram, först lite halvt ut till sjöss o tillbaka för att det var för mycket vågor, men sen fick vi ta flyget istället. den kortaste flygturen någonsin tror jag, exakt 15 min. i stort sett bara att gå i och ur. men flyget tog ju oss självklart inte hela vägen fram, utan så klart var vi ju tvungna att ta en båt därifrån till Diva. Detta var en båt utan fönster och det var bäck svart ute. vad tror ni inte händer, joooo det börjat spöregna igen, inte så där lite regn så man blir lite blöt utan det regna typ kor! så man kan säga att jag och mina väskor var rätt blöta när vi kom fram.

Jag blev mött utav ISHA som är personalchef, hon gick igenom lite papper med mig och sen fick jag komma till mitt rum, eller jag ska nog inte säga mitt rum utan det rummet jag delar med 6 st andra tjejer, welcome to pardise.

Trött och hungrig som jag var hittade jag till resturangen som är till för personalen, det var smock fullt där inne och så hög musik att alla som satt där inne fick skrika till varann för att göra sig hörda. jag tog mig lite mat och försökte febrilt hitta en plats, hitta tills slut ett bord som var ledigt och slog mig ner, hade precis fått i mig några matbitar när en tjej kommer fram till mig och säger att jag inte får sitta där i klänning. Jag måste ha täckta axlar. jahop säger jag hungrig och trött. Men jag satt kvar o åt min mat för jag tänkte ju inte gå hem o byta om,men jag fick låååånga blickar på mig.
väl tillbaka på mitt rum var det lika högt kackel där, alla tjejer prata i mun på varande, jag ville bara sova, så jag hoppa upp i min våningssäng, och 30 cm ovanför är lampan, ett Lysrör. kul. men jag försökte somna endå med ett lyset rakt i ansiktet och ett jädra kackel omkring mig.

Detta kanske inte riktigt vad vad jag hade förväntat mig, men nu är jag här och det är bara att göra det bästa av det :)

saknar alla där hemma massor!!

Puss Puss

Kommentarer
Postat av: Sosso

Du är stark, glöm inte det :) o nu blir det nog bara bättre! Du ska nog se att du ändå gärna stannar kvar där nere när du väl måste åka hemåt! ;) skönt o höra att du är framme iaf! Puss o kram

2011-10-27 @ 22:11:28
Postat av: Malin

Finaste syster det kommer att gå toppen. Det blir nog bättre om några dagar, är alltid jobbigt ner det inte blir som man tänkt men du är ju så bra på att anpassa dig så det kommer bli jätte bra och garanterat en lärorikt upplevelse.

Tänker på dig massor. Puss puss så hörs vi snart.

2011-10-27 @ 22:37:08
Postat av: Helene wicksell

Kommer att bli toppen till slut Ida, men jag förstår vad du menar. Carpe Diem :)

Kram Helene

2011-10-28 @ 11:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0